Nyt fra HBs it-funktion
22.11.04
 
Firefox på dansk
Browseren Firefox er det aktuelt hotteste alternativ til Explorer. Og hvad angår adware og spyware tilmed bedre. Forestil dig at søge på internettet uden de evindelig reklamepopups. Det er realiteten hvis du bruger Firefox. Nu er den kommet i en dansk version. Fra nedenstående side kan den downloades fra begyndelsen – hvis du ikke har den i forvejen. Eller supplere hvis du allerede har en engelsk eller anden udgave i forvejen.
Link
www.mozilladanmark.dk/index.php?ID=21%E2%8C%A9=da Hent dansk Firefox
erikhoy.blogspot.com/2004/10/mozilla-firefox-rv-bag-ret.html Artikel om Firefox
erikhoy.blogspot.com/2004/11/flere-gode-faciliteter-til-firefox.html Artikel om Firefox

2 comments
Comments:
Hej.
Privat og på arbejde har jeg forsøgt mig lidt med Firefox, som umiddelbart ser ud til at være et glimrende alternativ til Microsofts browser. Især er det godt med pop-up-spærringen og ekstra sikkerhed.
Men der er et væsentligt problem med Firefox og et par biblioteks-sites. Først konstaterede jeg problemer med brugen af netpunkt. Den giver fint søgeresultat, men hvis man afmærker flere af posterne for at se nærmere omkring dem, ja så går browseren i stå. Det andet site er desværre KKB's egen hjemmeside. Forsiden ser fin ud, men f.eks. rammerne omrking billederne på HB-forsiden ser mystiske ud.
Jeg vil lige fortælle at jeg lige nu, hjemme, bruger en anden browser - Enigma - som jeg ikke har checket fuldstændigt igennem. Men den ser ikke ud til at have helt de samme problemer som Firefox.
Dette blot en kommentar
Lars Andrén
larsandren@gmail.com
 
Firefox har uden tvivl en masse gode kvalifikationer, men jeg er mit daglige arbejde som webmaster for bibliotek.kk.dk blevet opmærksom på, at Firefox desværre ikke overholder W3C's webstandarder 100% ! Bl.a er klikbare imagemaps, kodet i valid XHTML inaktive i Firefox (f.eks. vores biblioteksoversigt på bibliotek.kk.dk/bibliotekerne/findbibliotek). Senest viste det sig, at Firefox har problemer med at fortolke positionering og størrelse på elementer, der er placereret i et "span"-tag, korrekt (f.eks. Lars' eksempel med rammerne om billederne på HB's hjemmeside.) Ting som f.eks. Mozilla ikke havde problemer med. Smådetaljer muligvis, men irriterende for en seriøst arbejdende webmaster, der bliver kontaktet af Firefox-brugere, der er overbeviste om Firefox's ufejlighed og automatisk lægger årsagen til problemerne i vores kode. Joan Larsen/hbitf
 
Send en kommentar

Powered by Blogger