Nyt fra HBs it-funktion
6.1.04
 
Downlaan fan-mail.
Vi får mange positive mails om downlaan... her er et udsnit af en mail fra en fuldmægtig i IT og kommunikation i Ringkøbing Amt:

Bogen er der altid når jeg skal bruge den
Der er altid åbent, så jeg kan få det jeg har brug for når jeg har brug for det (også når jeg arbejder op mod en dead-line til kl. 3 om natten)
Jeg kan "låne" bogen overalt hvor jeg lige sidder og har brug for den.
Jeg kan tage bogen med mig - enten på min bærbare-pc eller PDA (har forskellige)
Jeg er ikke (hvis mulighed for e-lån på tværs af biblioteker kommer) afhængig af, at mit lokale bibliotek lige har det materiale jeg har brug for
Jeg kan lave fritekst-søgning, så jeg ikke skal bladre igennem 1000 sider af en bog, der er dårligt indekseret
Jeg finder ved fritekst-søgning alt det jeg har brug for om emnet - ikke bare det der er indekseret
Hvis muligheden for et udprint opretholdes, så vil jeg kunne udskrive lige nøjagtigt de 5 sider jeg lige skal bruge og have dem liggende ved siden af mig, når jeg arbejder med det jeg skal (det vil økonomisk ikke kunne gå for den enkelte bruger, at udskrive en hel bog)
Jeg skal ikke tænke på afleveringen af bogen - den udløber vel bare.

0 comments
Comments: Send en kommentar

Powered by Blogger