Nyt fra HBs it-funktion
6.3.02
 
Biblioteksvagten.
KKB deltager som bekendt i Biblioteksvagten. Og hvordan går det egentlig med denne tjeneste?
Jo tak, rigtigt godt! Når vi i KKB har vagt mandag morgen er det ikke usædvanligt, at der ligger omkring 40 spørgsmål og venter. Der er travlt i weekenden, når folk har fri, så tit når søndagsvagterne (hvert deltagende bibliotek har 2 om året) ikke at komme i bund.
Udover de spørgsmål, som brugerne sender, har de også mulighed for at chatte med en bibliotekar - kun i åbningstiden, forstås - og det er der flere og flere, der gør. Apropos åbningstiden er den blevet udvidet, så der nu er vagtdækning man - tors 9.00 - 22.00, fredag 9.00 - 20.00, lørdag 9.00 - 16.00 og søndag 16.00 - 22.00, en ugentlig åbningstid på 76 timer. OK, der er stadig et stykke vej til idealet, nemlig åbent 24 timer i døgnet, hver dag året rundt (i internetkredse kendt som en 24/7-tjeneste), men vi er da på vej.
Spørgsmålene er ikke særligt forskellige fra dem, vi får i det fysiske bibliotek, men i besvarelserne forsøger vi så vidt muligt at udnytte netkilder. Man kan se et udvalg af spørgsmål og svar under 'Hvor blev svaret af" . Her anbringes de spørgsmål og svar, hvor der har været fejl i mailadressen, de øvrige spørgsmål og svar er ikke offentligt tilgængelige, da brugeren selvfølgelig har krav på diskretion.
Forresten, det er sjovt at deltage Biblioteksvagten, en 4 timers vagt flyver afsted.
0 comments
Comments: Send en kommentar

Powered by Blogger